Paczkomaty InPost

System Sklep-szybko został zintegrowany z największym niezależnym operatorem pocztowym, a zarazem najpoważniejszym konkurentem rynkowym Poczty Polskiej S. A. Firma IPost posiada już ponad 900 placówek na terenie całego kraju. Cieszy się ogromnym uznaniem branży e-commerce nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie.



Aby udostępnić swoim klientom tę formę dostawy, najpierw musisz założyć bezpłatne konto na stronie www.paczkomaty.pl. Tam masz również dostęp do menedżera paczek i możesz śledzić każdą wysyłkę od dnia wysłania do momentu dostarczenia do adresata.

Po założeniu konta Paczkomaty Ipost możesz przystapić do konfiguracji tej formy dostawy w swoim e-sklepie. W sekcji E-sklep → Dostawa wejdź w ustawienia Paczkomaty. Wpisz adres e-mail, którym rejestrowałeś się na stronie Paczkomaty, oraz hasło dostępu do konta.

Przy ustalaniu lokalizacji Paczkomatu masz dwie opcje do wyboru. Jeżeli nie wybierzesz żadnej lokalizacji, etykiety do wysyłki będą generowane bez terminu wygaśnięcia i kodu nadania. To znaczy, że paczkę musisz nadać w jednej z placówek formy Ipost. Jeżeli wybierzesz lokalizację, swoje paczki możesz nadawać o dowolnej porze, 24/7 do dwóch dni od daty wygenerowania etykiety. Wystarczy, że w wybranym przez Ciebie Paczkomacie zeskanujesz numer paczki i podasz kod nadania z etykiety (etykiety muszą być naklejone na paczce w widocznym miejscu!) i włożysz paczkę do skrzynki. Przesyłka dotrze do odbiorcy w ciągu jednego dnia od nadania!

Przy wyborze zakresu, określasz cenę za przesyłkę o określonej wadze lub kwocie. Do paczkomatów mieszczą się 3 rodzaje przesyłek: A (8 x 38 x 64 cm), B (19 x 38 x 64 cm) oraz C (41 x 38 x 64 cz). Cena jednej przesyłki już od 8.99 zł. Możesz także ubezpieczyć swoją przesyłkę na określoną kwotę. Szczegółowy cennik przesyłek i ubezpieczenia znajdziesz pod adresem: http://paczkomaty.pl/pl/cenniki-i-regulaminy

1

Po zachowaniu zmian Twoi klienci przy wyborze formy dostawy widzą opcję Paczkomaty przy zamówieniach, które mieszczą się w zakresach ustalonych przez Ciebie.

2

Po zatwierdzeniu zamówienia klient musi wybrać, do którego z paczkomatów ma trafić przesyłka.

3

W panelu administracyjnym w sekcji Zamówienia możesz wygenerować etykietę do nalepienia na paczkę. Zaznacz zamówienie, dla którego chcesz wygenerować etykietę i kliknij Zgłoszenie online – Paczkomaty. Tutaj możesz ustalić rodzaj/rozmiar przesyłki (A, B lub C) oraz skonfigurować dodatkowe ustawienia.

5

 

Po kliknięciu przycisku Zgłoś pojawi się link z wygenerowaną etykietą. Po kliknięciu w link możesz zapisać etykietę w pdf, dostęp do niej masz zawsze z menedżera plików. Gotową etykietę drukujemy i naklejamy na przesyłkę tak, aby nie zasłaniać kodu kreskowego i kodu nadania. Jeżeli nadajesz paczkę w jednym z paczkomatów, etykieta ma termin ważności 48 godzin.

 

Etykieta:

6