Ustawienia SEO - aktualizacja

Więcej wskazówek dotyczących ustawień SEO tak, aby wyszukiwanie waszych produktów było jak najbardziej skuteczne.



  • Podstawą optymalizacji stron internetowych są odpowiednie słowa kluczowe (standardowo zaleca się od 5 do 10 wyrażeń). Słowa nie powinny być zbyt proste, takie jak np. auto, kwiat, dziecko. Przykładowo, jeśli masz sklep z piwem skup się na kilku głównych produktach i wykorzystaj je jako słowa kluczowe, np. dystrybucja, Pilsner, Budweiser, sprzedaż piwa, piwo z beczki.

  • Do opisu (opisu serwisu) należy wstawić prosty i zwięzły opis Twojej oferty / usług, z właściwym zastosowaniem niektórych słów kluczowych. Przykład: Zapewniamy kompleksową obsługę promocji i dystrybucji beczek piwa. Zajmujemy się głównie sprzedażą piwa Pilsner, Budweiser, jak również polerowanych dzbanów i kuflów.

  • Dalej konieczne jest umieszczenie w treści serwisu nie tylko produktów i oferowanych usług, ale także tekstu z nagłówkiem, który to będzie zawierał niektóre słowa kluczowe. Użyty tytuł musi zostać wyróżniony. Nagłówki do tekstów muszą być zidentyfikowane poprzez ich poziomy ważności. Można ustawić 6 różnych poziomów nagłówków i ani jeden z nich nie będzie ominięty. Na przykład, jeżeli masz trzy poziomy nagłówków, lepiej wybrać 1, 2, 3 niż 2, 4, 5. Ważność maleje wraz ze wzrostem numeru, od H1 do H6. Tytuły kategorii i produktów już są oznaczone jako H1, ale w edytorze tekstowym w opisie możesz oznaczyć nagłówkami h2 i h3 dowolnie wybrany tekst.

  • Dobrze jest uniknąć niepotrzebnego formatowania tekstu, np. podczas kopiowania artykułu z programu Word. W tym przypadku najlepiej przefiltrować tekst przez klasycznego WordPada, gdzie formatowanie zostanie anulowane, a następnie można skonfigurować artykuł w edytorze w panelu administracyjnym.

  • Ważną rzeczą jest dobranie odpowiednich proporcji między nagłówkami, a artykułami. Jeżeli artykuł składa się jedynie z nagłówka, wyszukiwarka nie oceni go dobrze. Należy mieć na uwadze, że piszemy dla klientów, a nie dla wyszukiwarek, więc tekst musi być jasny i zrozumiały, nie można przesadzać ze słowami kluczowymi.

  • W przypadku sklepu internetowego, każda kategoria produktu powinna mieć krótki, zwięzły opis. Taki tekst piszemy na tych samych zasadach co artykuły, a zatem najlepiej jest przydzielić jeden akapit tekstu do każdej kategorii.

  • Nazwę produktu należy dobrać ostrożnie i najdokładniej jak to możliwe, np. według marki i modelu. Przykład: Odtwarzacz MP3 – nie zawrzemy w nazwie produktu dotykowy odtwarzacz MP3 z wyświetlaczem 2,8 z długim kablem. Możemy za to napisać np. Ipod Like dotykowy.

  • W nawiązaniu do tego typu produktów dobrze umieścić jakiś tekst o produkcie, np. w polu Pełna Specyfikacja – krótki opis funkcjonalności i niezawodności.

  • Nazwa serwisu – Nie jest dobrze mieć zbyt długą nazwę witryny (konfiguracja w Ustawienia > Ustawienia serwisu > Tytuł serwisu). Maksymalnie 2 - 3 słowa – jest to podstawowa nazwa wyświetlana w wynikach wyszukiwania, zatem im jest dłuższa, tym mniejsza wartość użytych w niej słów – zazwyczaj jest to nazwa produktu lub kategorii.

  • Kolejną ważną rzeczą jest nazywanie kategorii - nazwa kategorii produktów powinna być także możliwie krótka i zwięzła. Pojawia się ona w adresie URL produktów umieszczonych w kategoriach, a im dłuższy i bardziej skomplikowany adres URL tym jest on mniej przyjazny dla wyszukiwarek. W systemie każdemu produktowi i kategorii można nadać adres URL samemu. Prawidłowe adresy URL każdej podstrony sklepu są niezwykle ważne w pozycjonowaniu stron i produktów w wynikach wyzukiwania google.
  • d
    f

  • Kolejną bardzo ważną czynnością jest rejestracja bezpośrednio w wyszukiwarkach katalogów firm. Zarejestrować się można na stronie głównej każdej wyszukiwarki w dziale Katalog firm (katalog, firmy, itp.). W rzeczywistości najlepiej zarejestrować się w jak największej ilości wyszukiwarek, jak tylko możliwe, ale trzeba być ostrożnym. Zalecamy wybrać na przykład 10 największych i najpopularniejszych wyszukiwarek.

  • Kolejnym wielkim plusem jest rejestracja w wyszukiwarkach produktów / porównywarkach cenowych, zwłaszcza jeśli masz sklep internetowy, a nie tylko stronę informacyjną. Po rejestracji wymagane będzie podanie adresu URL pliku eksportowego, który można wygenerować bezpośrednio z panelu administracyjnego Twojej strony, e-sklep → Eksport.
  • Wykorzystaj potencjał portali społecznościowych. Stwórz fanpage na Facebooku i informuj swoich klientów o promocjach i zniżkach w Twoim sklepie.