Tworzenie zamówień w administracji, powielanie zamówień, rozdzielanie zamówień

Dodaliśmy nowe funkcje dotyczące zamówień w waszych sklepach. Od teraz nowe zamówienia możecie tworzyć także w panelu administracyjnym, dzielić zamówienia na dwa mniejsze oraz duplikować/powielać zamówienia.



Zawartość instrukcji:

1. Tworzenie nowego zamówienia

2. Podział jednego zamówenia na dwa oddzielne

3. Duplikowanie zamówienia




1. Tworzenie nowego zamówienia.

W sytuacji, gdy wasz klient z jakiegoś powodu nie chce/nie może/nie umie zrealizować zamówienia na stronie sklepu, a jest zainteresowany zakupem produktu, możecie szybko utworzyć nowe zamówienia za niego w sekcji E-SKLEP -> ZAMÓWIENIA -> ZAMÓWIENIA. W tej sekcj pojawił się nowy przycisk dla tej  funkcji DODAJ NOWE ZAMÓWIENIE.

4

Po kliknięciu DODAJ NOWE ZAMÓWIENIE przejdziemy do sekcji, w której ustalamy szczegóły zamówienia. Za pomocą symbolu plusa w zielonej ramce musimy dodać produkt/produkty ze sklepu do zamówienia.

43

W oknie dodawania produktów po prawej stronie mamy wybór kategorii sklepu, w których możemy znaleźć produkty. Na liście produktów zaznaczamy konkretne produkty i klikamy przycisk na samym dole DODAJ DO ZAMÓWIENIA

d

Po dodaniu produktów możemy zaznaczyć, czy chcemy dostać powiadomienie na mail o nowo utworzonym zamówieniu lub/i powiadomienie ma być wysłane do klienta.

Potem możemy dodać klienta klikając na ikonę plusa w ramce ZAREJESTROWANI KLIENCI. Klienta możemy wybrać jedynie z listy zarejestrowanych użytkowników w sklepie. Jeżeli jest to nowy klient, przed utworzeniem zamówienia należy dodać go w sekcji Zarejestrowani użytkownicy, aby móc dodać go do zamówienia.

c

Klienta dodajemy za pomocą ikony plusa znajdującym się z lewej strony na liście klientów.

x

Po dodaniu klienta w polu Rabat pojawi się liczba procentowego rabatu, która wcześniej została przyznana przez was temu klientowi. Rabatu nie możemy przyznać w trakcie tworzenia nowego zamówienia. Aby go dodać musimy wrócić do sekcji Zarejestrowani użytkownicy i w edycji klienta przyznać rabat. System odliczy rabat od całkowitej kwoty zamówienia i go odejmie od końcowej ceny zamówienia. Po tych działaniach można kliknąć przycisk DALEJ.

z

Wyświetli się nam okno ustawień, a w nim krok procesu zamówienia, w którym wybieramy formę dostawy, formę płatności i możemy także więcej niż jedną sztukę wybranego wcześniej produktu. Przy dodawaniu dodatkowej sztuki produktu, nie możemy zapomnieć o kliknięciu przycisku OBLICZ.

b

Po kliknięciu przycisku ZAMÓW przejdziemy do kolejnego kroku, gdzie nasz klient wpisywałby swoje dane do wysyłki. Jako, że nasz klient już jest zarejestrowany, możemy przewinąć stronę w dół i kliknąć ZAMÓW. To jest już ostatni krok, teraz system przekieruje nas spowrotem do listy naszych zamówień, gdzie pojawi się nasze nowo utworzone zamówienie.

a



 

2. Podział jednego zamówenia na dwa oddzielne

Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient zamówił w sklepie za jednym razem 3 produkty. Dwa z nich macie w magazynie, ale trzeciego już nie. Te dwa możecie wysłać klientowi od razu, ale w przypadku trzeciego produktu musicie poczekać tydzień na dostawę i dopiero wtedy możecie wysłać produkt do klienta.

Aby się nie pogubić i nie zapomnieć o produkcie, można skorzystać funkcji podziału zamówienia. Znajdziemy ją w sekcji E-SKLEP -> ZAMÓWIENIA -> ZAMÓWIENIA. Na liście zamówień z prawej strony pojawiła się nowa ikona plusa. Po najechaniu kursorem myszy na tę ikonę rozwinie nam się nowe menu z trzema pozycjami. Pierwsza z nich to istniejąca już w systemie ikona podglądu. Po jej kliknięciu zobaczymy wszystkie dane dotyczące zamówienia bez mozliwości edycji. Druga ikona dotyczy duplikacji zamówienia (o tym później). Trzecia ikona - PODZIEL ZAMÓWIENIE.

1

Po jej kliknięciu możemy rozdzielić zamówienie na dwa oddzielne. Przejdziemy do strony z dwoma oknami. W pierwszym znajdą się produkty całego zamówienia. Klikając na produkt z listy zaznaczamy go, a gdy chcemy przenieść go do drugiego okna (drugiego zamówienia) klikamy na strzałkę między dwoma oknami.

s

Po przeniesieniu produktu/produktów do drugiego zamówienia zaczynamy tworzenie pierwszego z nich. Pod każdym z okien z produktami mamy przycisk utwórz. Klikamy pierwszy z nich i przechodzimy dalej.

3

Tak jak w przypadku tworzenia nowego zamówienia wyświetli nam się okno z ustawieniami zamówienia. Najpierw wybieramy opcję dostawy/płatności, później przechodzimy do formularza z danymi (już wpisanymi przez klienta) i klikamy Zamów.

d

Wykonujemy tę czynność dwukrotnie (ponieważ mamy dwa zamówienia). Po zatwierdzeniu ustawień wracamy do listy zamówień, gdzie pojawią nam się dwie nowe pozycje - utworzone z jednego zamówienia.

w

 

 

3. Duplikowanie zamówienia


Czasami można się spotkać z sytuacją, że klient składając zmówienie w sklepie nie wpisał większej ilości sztuk i mailowo bądź telefonicznie prosi o wysyłkę większej ilości produktu. Może też po szybkiej dostawie telefonicznie/mailowo poprosić o dosyłkę tego samego produktu. Zamiast przekierowywać go na stronę sklepu w celu złożenia kolejnego zamówienia, można szybko dokonać kopii wcześniejszego.

Na liście zamówień, ponownie korzystając z nowego menu (które rozwinie się po najechaniu kursorem myszy na ikonę plusa przy wybranym zamówieniu), tym razem klikamy na środkową pozycję POWIEL.

w

Wystarczy to jedno kliknięcie i od razu utworzy nam się kopia naszego zamówienia (oczywiście z datą dokonania duplikatu).

c