Zmiany w prawie - Nowa ustawa o prawach konsumenta

Od dnia 25.12.2014 obowiązywać będzie nowa ustawa o prawach konsumenta. Już dzisiaj wprowadziliśmy kilka zmian w systemie, aby wasze sklepy były przygotowane na nowe prawo.



Przycisk Zamów.

Po 25. grudnia słowo Zamów/Kup na przycisku zatwierdzającym zamówienie nie będzie wystarczające. W tym miejscu należy poinformować klienta, że zatwierdzając zamówienie zobowiązuje się do dokonania zapłaty za zamówione produkty. W tym celu rozszerzyliśmy pole przycisku i już teraz można zmienić przycisk na "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty" lub inną podobną treść. Edycja przycisku jest dostępna w sekcji Ustawienia -> Ustawienia serwisu -> Przyciski.

x

Podsumowanie zamówienia.

W ostatnim kroku procesu zamówienia klient powinien widzieć i potwierdzić wszytkie niezbędne informacje dotyczące jego zamówienia. Nazwy produktów, formy dostawy i płatności, całkowity koszt oraz swoje dane do wysyłki. Stronę z podsumowaniem zamówienia można aktywować w panelu administracyjnym w sekcji E-sklep -> Zmówienia -> Ustawienia.

c


Reklamacje.

Informacje o sposobach, kosztach i możliwościach zwrotu towarów powinny być w oddzielnej sekcji. Nowo utworzone sklepy w systemie mają domyślnie sekcję REKLAMACJE już na stronie. Istniejące sklepy powinny wzbogacić się o tę sekcję. Utworzyć ją można w panelu w Zawartość serwisu ->  Struktura serwisu -> Menu -> Dodaj nową pozycję menu.

 

 

 

 

Ponadto przypominamy o:

- widocznych, czytelnych opisach produktów,

- oznaczeniu w widocznym miejscu dostępnych form płatności i dostawy w sklepie oraz ich kosztów,

- czytelnych i dokładnych informacji o sprzedającym (np. w sekcji KONTAKT), dane firmy wraz z adresem siedziby, dane do szybkiego kontaktu,

- informacji kontaktowych w przypadku reklamacji.


Więcej możecie dowiedzieć się z Poradnika dla Sprzedawcy, sporządzonego przez portal www.prokonsumencki.pl, który dostępny jest pod linkiem: Kliknij!