Statusy zamówień i automatyczne maile

Instrukcja krok po kroku jak tworzyć statusy zamówień oraz automatyczne maile.



Najpierw w sekcji E-sklep -> Zamówienia -> Ustawienia musimy nadać statusy oraz oznaczyć je kolorami.

Każdy status jest w oddzielnym okienku, można nadać dowolną ilość statusów. Nazwę wpisujemy w polu o Status zamówienia, a kolor klikając na pipetę, która otworzy nam gamę kolorów, z której możemy wybrać barwę.

d

Aby statusowi przypisać także wiadomość e-mail, która będzie wysyłana po zmianie statusu zamówienia, należy przejść do zakładki E-sklep -> Zamówienia -> Automatyczne maile. Stwórzmy automatyczną wiadomość dla statusu Towar został wysłany. Najpierw musimy kliknąć w zielony przycisk Towar został wysłany i zaznaczyć Automatycznie wyślij tę wiadomość w przypadku zmiany statusu "Towar został wysłany". Teraz możemy edytować mail.

Jak zaznaczymy opcję Dodaj zamówienie do wiadomości, to klient w wiadomości znajdzie pełne podsumowanie swojego zamówienia.

Opcja Dodaj do wiadomości numer zamówienia dodaje numer zamówienia do treści wiadomości.

Opcja Dodaj do wiadomości link do faktury z tym tekstem: doda link do faktury wystawionej na to zamówienie w formacie pdf z tekstem wpisanym w polu.

Temat wiadomości najlepiej, jakby był podobny do statusu.

Ostatecznie w edytorze tekstowym wpisujemy treść wiadomości.

s

Teraz przechodzimy do zamówień. Aby wiadomość została wysłana do konkretnego klienta, musimy na liście zamówień (E-sklep -> Zamówienia -> Zamówienia) zmienić status tego zamówienia. Przy wybranym zamówieniu klikamy na strzałkę listy rozwijalnej i wybieramy nasz status + mail. W tym przypadku Towar został wysłany + E-mail. Jeżeli wybierzemy sam status, bez + E-mail wiadomość do klienta nie zostanie wysłana. Po zachowaniu zmian, zamówienie podswietli się na zielono, a z prawej strony zostanie oznaczone kolorem statusu.

d

Nasza wiadomość będzie wyglądać tak:

d