Poziom Bezpieczeństwa

Dotychczas klienci mogli logować się do sklepu w zwykły sposób: e-mail + hasło.

Teraz wdrożyliśmy nowe opcje, które zostaną wyjaśnione poniżej.

 



Poziom 0

Jeśli ktoś zaloguje się do administracji sklepu, właściciel otrzyma powiadomienie e-mail.

 

Poziom 1

Możliwe jest zalogowanie się tylko z miejsca, które jest dozwolone. Takie miejsce jest zdefiniowane przez adres IP oraz system operacyjny (na przykład Windows).

Jeśli ktoś spróbuje zalogować się  z nieuczciwego miejsca, właściciel sklepu otrzyma e-mail z informacją oraz linkiem umożliwiającym autoryzację danej lokalizacji. Autoryzacje ta zostanie zapamiętana i przyszłe logowania z danej lokalizacji nie będą dodatkowo sprawdzane.

 

Poziom 2

Do logowania na poziomie 2 potrzebny będzie telefon. Logowanie wymaga standardowego e-mail oraz hasła a także dodatkowego kodu wygenerowanego przez Google Authenticator. Poziom 2 wymaga zainstalowania aplikacji na telefonie.

 

Poziom bezpieczeństwa możesz wybrać w prawym górnym rogu administracji.

Jak wspomniano wcześniej, możesz zdecydować się na jeden z trzech dostępnych poziomów.

 

Poziom 0

 

 

Jeśli właściciel sklepu wybierze numer 0, otrzyma  wiadomość e-mail za każdym razem, gdy ktoś zaloguje się do jego administracji. E-mail będzie zawierał adres IP,

system operacyjny oraz datę i godzinę próby logowania.

 

Poziom 1

Na poziomie 1, e-mail będzie dodatkowo zawierał link autoryzujący lokalizację.

Listę dozwolonych lokalizacji właściciel może sprawdzić w administracji sklepu.

Poziom 2

Jak wspomniano wcześniej, poziom 2 wymaga instalacji  aplikacji o nazwie Google Authenticator, którą znajdziesz w Google Play.

Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji w swoim telefonie komórkowym, ikona  będzie wyglądała tak jak ta na zdjęciu poniżej (ta aplikacja jest również dostępna dla systemu iOS).

Następnym krokiem jest kliknięcie ikony i wybranie ‘zeskanuj kod’.

Umożliwi to zeskanowanie kodu QR.

Po zeskanowaniu Google Authenticator wygeneruje dla Ciebie kod.

Wpisz ten kod w administracji.

Minimalny poziom dla wszystkich użytkowników

Drugie pole to minimalny poziom bezpieczeństwa ustawiany dla wszystkich użytkowników. Oznacza to, że możesz ustawić poziom dla siebie (właściciela sklepu) + inne osoby, które mają dostęp do Twojego sklepu (np. pomoc techniczna).

Jeśli ustawisz 0. poziom jako minimalny poziom bezpieczeństwa dla innych użytkowników, możesz ustawić dla siebie 0., 1. lub 2. poziom. Jeśli ustawisz 1. poziom bezpieczeństwa w polu minimalny poziom dla wszystkich użytkowników, możesz ustawić dla siebie (właściciela sklepu) poziom bezpieczeństwa 1. lub 2.


Za każdym razem, gdy zmienisz minimalny poziom bezpieczeństwa, wszyscy użytkownicy zostaną o tym poinformowani.

 

 

Hasła jednorazowe

W sytuacji gdy na przykład zgubisz swój telefon i nie możesz zalogować się do administracji, możesz użyć hasła jednorazowego. Hasła te są dostępne na poziomie bezpieczeństwa numer 2. Opcja ta jest widoczna w prawym górnym rogu administracji.

 

Pierwszy przycisk służy do generowania hasła. Drugi przycisk służy do pobrania jednorazowego hasła (zalecamy - pobierz hasło i umieść je na zapisanym miejscu).

Ponadto, trzeci przycisk służy do usuwania nieużywanych haseł.

Po użyciu, hasło znika z listy.
E-mail zapasowy

Innym rozwiązaniem jest e-mail zapasowy. Rozwiązanie to wymaga zalogowania się do administracji tradycyjnym sposobem i poproszenie o wysłanie hasła jednorazowego na e-mail zapasowy.